Monday, December 16, 2013

Homepage Categorii Poezie Proza Scenariu Jurnal Eseu Critica literara Articole Diverse Evenimente Ca

ULTIMA STAȚÍE, TIMBUCTU | FDL
Homepage Categorii Poezie Proza Scenariu Jurnal Eseu Critica literara Articole Diverse Evenimente Cartea lunii Fotografie Dedicatii muzicale Ultimele 50 de Texte FDL (Comunitate) Autori si Inscrieri Autori Admini și Editori Înscriere Autori Forum
1. După terminarea lucrărilor congresului mondial privind fluid tripod head consecinţele deşertificării, anul acesta lucrările s-au desfăşurat în mod fructuos în Cimkent, m-am hotărît să-mi acord o mică vacanţă. În loc să mă îmbarc într-un aerocargo de linie și să ajung la domiciliu în maximum zece ore, mi-am rezervat bilet la vechiul transcontinental Blue Streak, care pleacă din Saint Petersburg şi ajunge la Capetown într-o săptămînă. Pare o excentricitate, ca în anii 2050, să mai călătoreşti folosind un monorail cu propulsie fluid tripod head electromagnetică, dar ideea de a parcurge drumul spre casă într-un vagon, legănîndu-se lent la nici 300 de mile pe oră, mi se părea relaxantă. Nu mai călătorisem pe şine din adolescenţă, cînd accidentele feroviare erau mult mai frecvente decît astăzi, dar am avut mereu nostalgii de globtrotter voiajînd, ori de cîte ori se ivește prilejul, cu mijloace de transport desuete. Compartimentul business-clase în care m-am instalat era complet gol, o muzică ambientală leneşă, un soi de melopee cu tînguiri orientale îmbia la somn, aşa că m-am întins pe canapeaua largă, din pluş sintetic ultramarin şi, fiindcă fluid tripod head peisajul se derula monoton, în goana trenului puteai admira prin hublourile panoramice doar nesfîrşitul zid galben-cenuşiu al colinelor, am aţipit fluid tripod head imediat. fluid tripod head N-am dormit mai mult de jumătate de oră cînd, o zgîlțîitură puternică m-a deșteptat fără menajamente. De ce s-a oprit? am întrebat năuc o hostess tinerică, brunetă, cu ochi migdalați, purtînd o uniformă bleumarin bine ajustată pe trupu-i zvelt, care s-a ivit lîngă mine. O nimica toată, fluid tripod head se repară linia, dar nu durează fluid tripod head mult! a ciripit ea și a fugit să aducă răcoritoare, fiindcă în compartiment se instalase un zăduf neașteptat, dar eu n-am observat nicio echipă de constructori feroviari ori mecanici care să se agite în peisaj. Probabil că conductorul avea motivele sale personale să oprească trenul. După vreo alte două ceasuri fluid tripod head în care m-am zgîit pe fereastră, spre rambleul pustiu, mărginit de salcîmi desfrunziți, monorailul fluid tripod head s-a pus din nou în mișcare. La Moscova a urcat în compartiment, împreună cu alţi cinci-şase călători, fluid tripod head un ins mătăhălos roșcovan și ras în cap tîrîind un geamantan vetust din piele roasă cu încuietori din alamă care, după ce şi-a vizat cardul de călătorie, s-a proţăpit în dreptul meu. Eiii, măiculiţă-mare, se pare, pretene, c-om călători laolaltă! a bombănit el într-o dialect volapük destul de corect, dar cu un accent bolovănos, trîntindu-şi valiza, după toate aparenţele destul de grea, în compartimentul pentru bagaje. I-am scanat în tăcere faţa jovială şi sangvinică, spuzită de vinișoare, cu trăsături rudimentare, vizibil slave dar el, fără să se sinichisească, mi-a întins o mînă mare, cu epiderma roşie şi aspră, un fel de tetrapod butucănos, diform, căruia îi lipseau trei falange, una de la policar şi două de la index. Surprins, i-am strîns-o repede, fără să am timp să-mi trag o mănuşă antialergică, din cauciuc siliconat, aşa cum procedez de obicei în astfel de situaţii. Stroganof, fluid tripod head ca pe potol, Stroganof al treişpelea , a spus tolănindu-se pe canapeaua alăturată, fără să observe aerul meu dezgustat. fluid tripod head Încîntat, am mințit, faceți-vă comod, e loc berechet! Călătoreşti departe, mătăluţă? m-a interpelat curios, întinzîndu-şi labele picioarelor imense, încălţate în bocanci fluid tripod head cazoni, cu talpa groasă, pe canapea. Pînă la Timbuctu! i-am răspuns scurt. Ahaaa…asta unde vine, pîn Tibet, pă undeva, pe la gălbejiţii ăia care se închină la vaci, oi şi capre, nu-i aşa? Nu, e-n Africa, pe malul Nigerului! Dumneata? Departe și io… pîn la Birobijan, ce să zic, cum te văd şi cum mă vezi… N-am reuşit să-mi înăbuş un chicotit: În cazul ăsta cred că dumneata ai greşit trenul…ăsta merge spre Abidjan, via Casablanca, fluid tripod head trebuia să iei transiberianul! A rînjit cu superioritate şi a scos din buzunarul fluid tripod head cu clape a vestonului verde-kaki ponosit o ţigară de foi maronie, noduroasă, de proastă calitate, vîrînd-o între incisivii rari şi îngălbeniţi. Să vezi trebuşoară… io am cerut belet păntru fluid tripod head Vladivostok şi ăştia mă trimet la negroteii dîn Africa…da pagubă-n ciuperci, cum zicea batiuşka, om trăi ş-om vedea…ce mi-i Birobidjan, ce mi-i Abidjan… mai greşeşte omu darămite computărele! Cine e batuska? m-am interesat amabil, dar blestemîndu-i în gînd limbuţia care-mi spulbera liniştea călătoriei. Batiuşka, cu şî…ăl bătrîn, taică-miu, a prins o sută unșpe ani, da n-a pus apă-n gură, toată viaţa lui şi nu s-a atins de drăcoveniile astea electronice, niciodată, cum te văd și cum mă vezi! A început să pufăie cu poftă din ţigară de parcă n-ar fi fumat de trei ani, umplînd spaţiul cu nori înecăcioşi de fum, miro

No comments:

Post a Comment